صفحه اصلی سوالات حقوقی پیام های کاربران امور موکلین برنامه هفتگی
وكالت آن لاين ( آنلاين ) | وکیل | سایت وکیل | وکالت | سایت وکالت | وب سایت وکیل | وکیل دادگستری | وکیل با سابقه |دفتر وکالت | مشاوره حقوقی | مشاوره آنلاین حقوقی | مشاوره تلفنی با وکیل | مشاوره تلفنی حقوقی | مشاوره با وکیل | قبول کلیه دعاوی حقوی | بانک قوانین ایران | فروشگاه کتاب نرم افزار حقوقی  
 
 
پرچم ایران
کارت ویزیت
فرشته عدالت
ترازوی قدیمی
کا ریکاتور و سنگینی یکطرفه
کامپیوتر و قضا
جملات مفید حقوقی
آیا می دانید پدر یا جد پدری در صورت کشتن فرزند قصاص نمی شوند
عناوین آخرین اخبار ایران و جهان
برای اخذ آخرین اخبار سیاسی و اجتماحی و حقوقی و هنری ایران و جهان به این قسمت در بخش مقالات مراجعه نمایید تا صدها خبر روز جهان را دریافت نمایید
تازه ها
اصل عدم ایرادات در اسناد تجاری*اخلاق پزشکی*مسیولیت های پزشکان*جرم اسید پاشی*آشنایی با چک دادرسی بیطرفانه .دعاوی مالی و غیر مالی .شنیدنی ها برای حقوقدانان بخش دوم کتاب ارزشمند شنیدنی ها برای جامعه و حقوقدانان -جرائم کامپیوتری و اینترنتی*چرا فرار از وکالت متن قانون مجازات اسلامی .نتیجه انتخابات کانون مرکز .عناوین اخبار ایران و جهان آنلاین* *
 
 
  مپندارحق درجهان دادنیست چوحق دادنی نیست بستاندنیست
رسیدگی به پرونده های جرائم خاص باید در اولویت قرار گیرد
تاریخ انتشار : 25-10-1389

رسیدگی به پرونده های جرائم خاص باید در اولویت قرار گیرد

آیت‌ا... آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضاییه در جمع مسئولان عالی و رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها: رسیدگی به پرونده‌های جرایم خاص باید در اولویت قرار گیرد
آیت‌ا... لاریجانی در جلسه رؤسای کل دادگستر‌ها و دادستان‌های مراکز سراسر کشور به قضات و مسئولان قضایی توصیه کرد تسلیم هجمه‌ها و جوسازی‌ها علیه دستگاه قضایی نشوند و حرف و عمل آنها طوری باشد که ضمن افزایش اعتبار و اعتماد مردم نسبت به قوه قضاییه موجب ناامنی و دغدغه مفسدان اجتماعی، اقتصادی و تمامی افرادی شود که منافع خود را در تن ندادن به قانون می‌دانند

 

آیت‌ا... لاریجانی در جلسه رؤسای کل دادگستر‌ها و دادستان‌های مراکز سراسر کشور به قضات و مسئولان قضایی توصیه کرد تسلیم هجمه‌ها و جوسازی‌ها علیه دستگاه قضایی نشوند و حرف و عمل آنها طوری باشد که ضمن افزایش اعتبار و اعتماد مردم نسبت به قوه قضاییه موجب ناامنی و دغدغه مفسدان اجتماعی، اقتصادی و تمامی افرادی شود که منافع خود را در تن ندادن به قانون می‌دانند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت‌ا... آملی‌لاریجانی در سخنان خود در همایش رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌های کشور، رویکردهای مدیریتی خود در دستگاه قضایی را در قالب توصیه‌هایی به مسئولان حاضر در جلسه عنوان و تأکید کرد: عمل به محورهای عنوان شده در این جلسه که دغدغه‌های جدی اینجانب در ارتباط با دستگاه قضایی است می‌تواند به تقویت اعتبار و شأن دستگاه قضایی منجر شود و قضات محترم در سراسر کشور، رؤسای کل دادگستری‌ها و تمام مسئولان قضایی باید عمل به این توصیه‌ها را به صورت جدی در دستورکار قرار دهند و گزارش عملکرد خود درباره محورهای مطرح شده در جلسه را در آینده ارائه کنند.
رئیس قوه قضاییه در سخنان مبسوطی ابتدا به رویکرد اصلی خود در دفاع از اعتبار و شأن دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: همیشه از اعتبار و شأن و اقتدار دستگاه قضایی دفاع کرده و خواهم کرد و با اعتقاد کامل هرگاه هجمه‌ای علیه دستگاه قضایی صورت گیرد، قطعاً مدافع حیثیت قوه قضاییه خواهم بود، چرا که دستگاه قضایی مستقل و دارای شأن و اعتبار است که می‌تواند به وظایف قانونی خود در ارتباط با تحقق عدالت عمل کند و سیاست اصلی ما قطعاً این است که قضات در کمال احترام و حفظ حدود، به کارشان برسند و جایگاه قضات و دستگاه قضایی ارتقاء یابد.
آیت‌ا... آملی لاریجانی با اشاره به اینکه همواره در مسیری حرکت خواهد کرد که «حرف وعمل رئیس و مجموعه دستگاه قضایی موجب اعتبار دستگاه قضایی شود» با توصیه به تمامی مسئولان قضایی مبنی بر اینکه «سخنانی مطرح نکنند که امکان تحقق آنها وجود ندارد»، گفت: متأسفانه در این روزها و ماه‌ها هجمه‌های زیادی علیه دستگاه قضایی می‌شود که بسیاری از آنها خارج از انتظار است ولی همگان بدانند که دستگاه قضایی به هیچ وجه زیر بار فشارها و هجمه‌های وارد شده، از مسیر قانونی خود خارج نخواهد شد.
آیت‌ا... آملی‌لاریجانی افزود: دستگاه قضایی همواره از انتقادات و نقد حقوقی استقبال می‌کند و حتی جرأت و جسارت پذیرش اشتباهات خود را نیز دارد، لکن می‌دانیم که بسیاری از این هجمه‌ها و فشارها سازمان‌دهی شده بوده و در قالب هیچگونه انتقادی نمی‌گنجد و عده‌‌ای جاهلانه و مغرضانه درصدد تخریب حرکت عادلانه، روبه‌جلو، قانونمدار و قاطع دستگاه قضایی هستند که البته باید بدانند این سخنان غیرمنصفانه ما را در مسیری که باید طی کنیم هرگز منفعل نخواهد کرد.
رئیس قوه قضاییه سپس مسئولان قضایی و قضات را خطاب قرار داد و اظهار داشت: توصیه اکید من به قضات این است که مراقبت کنند آرای صادره از دقت و اتقان کافی برخوردار باشد تا کمترین خدشه و ایرادی چه به لحاظ حقوقی و قضایی و چه تبعاتی که هر رأی خواهد داشت، علیه آرای دستگاه قضایی وارد نشود و سوء‌استفاده‌کنندگان و جریان‌های معاند نتوانند به استناد یک رأی که به‌خوبی شاید مدیریت نشده است، خدمات و زحمات تمامی همکاران را زیر سوال ببرند.
رئیس دستگاه قضا سپس به صورت ویژه رؤسای کل دادگستری‌ها را خطاب قرار داد و اظهار داشت: همانگونه که می‌دانید قوه قضاییه ذاتاً و ماهیتاً قانونمدار است و هیچ کدام از مسئولان قضایی قطعاً نباید از فشارهای وارده دچار سستی در کار شوند.
آیت‌ا... آملی لاریجانی از رسانه‌ها و افراد و جریاناتی که بر «طبل قانونمداری می‌‌کوبند» ولی به محض اینکه دستگاه قضایی درصدد مبارزه با مفاسد اجتماعی و اقتصادی برمی‌آید شعار قانونمداری یادشان می‌رود گفت: بار دیگر به رسانه‌ها اعلام می‌کنم که در مسیر قانونی خود، از توهین به افراد پرهیز نمایند و طوری ننویسند و سخن نگویند که اگر کسی هنوز حکمش صادر نشده است آنها کیفرخواست رسانه‌ای صادر کنند و آن را اجرا کنند و بگویند و بنویسند که اگر دستگاه قضایی اجرا نکند خودمان اجرا می‌کنیم. اینگونه مطالب و اینگونه سیاسی کردن اقدامات قضایی به نفع هیچکس نخواهد بود.
رئیس قوه قضاییه در ادامه بار دیگر خطاب به مسئولان قضایی و رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر کشور اظهار داشت: در پرونده‌های خاص و جرایم مهم که جنبه ملی و منطقه‌ای پیدا می‌کند باید مدیران و قضات متوجه آثار و توجه عمومی و تبعات احکام صادره و رسیدگی قضایی خود باشند و از مسئولان قضایی به صورت جدی می‌خواهم که بخشی از وقت و حساسیت مدیریتی خود را صرف مدیریت پرونده‌های خاص کنند تا این پرونده‌ها موجب وارد کردن هزینه‌های نامطلوب به دستگاه قضایی نشود و حمایت و دلگرمی عموم مردم علاقه‌مند به اجرای عدالت را موجب شود. آیت‌ا... آملی لاریجانی بر قاطعیت و سرعت دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به تجاوز به عنف، زورگیری با سلاح سرد و گرم و سرقتهای مسلحانه تاکید کرد و از مسئولان قضایی استان‌ها خواست چنین پرونده‌هایی را با سرعت و لحاظ کردن تمام مراحل قانونی رسیدگی کنند چون طولانی شدن اینگونه پرونده ها، جنبه‌های بازدارندگی مجازات‌ها را کاهش خواهد داد.
رئیس قوه قضاییه در ادامه افزود: توصیه‌ای که به قضات دارم این است که از تجسس بی‌دلیل و نامربوط در زندگی خصوصی مردم پرهیز نمایند و در پرونده‌ها به موضوعات دیگری که در حاشیه مطرح می‌شود و ارتباطی با اتهام اصلی ندارد نپردازند؛ چراکه قضات حق کنکاش در امور شخصی متهمان را ندارند که این مورد سفارش بزرگان دین نیز هست.
رئیس قوه قضاییه تقویت نظارتهای قضایی را از رویکرد‌های اصلی مدیریت دستگاه قضایی برشمرد و گفت: نظارت از ارکان مدیریتی است و در دستگاه قضایی تقویت نظارتها ضرورتی مضاعف است که باید در تمامی بخشها نهادینه شود و اینجانب در آینده بخشی از وقت خود را به بررسی گزارش‌های هیئت‌های نظارتی بررسی کننده عملکرد قضات و آرای صادره اختصاص خواهم داد.
آیت‌ا... آملی لاریجانی در پایان سخنرانی خود رعایت اخلاق اسلامی و توجه به معنویات را یک ضرورت اجتناب ناپذیر در برخورد با مراجعین دستگاه قضایی برشمرد و افزود: درکنار توجه جدی به اخلاق اسلامی و معنویات ضروری است قضات و کارکنان دستگاه قضایی از امکانات رفاهی نیز در حد میسور برخوردار گردند و تدابیر لازم برای رفع کمبود‌های مادی و رفاهی قضات و کارکنان اتخاذ گردد.
از جمله اموری که رئیس قوه قضاییه بر آن تاکید نمود مسئله اهمیت دادن به حفظ بیت‌المال واموال عمومی بود. وی رؤسای کل دادگستری‌ها را موظف نمود به مسئله جنگلها و مراتع و منابع طبیعی عنایت خاصی بنمایند و از تصرف عدوانی اشخاص حقیقی و حقوقی در حیطه جنگلها و مراتع به شدت جلوگیری کنند. وی با اظهار تأسف از تصرفات غیرقانونی در حاشیه جنگلها و تبدیل کردن این ثروت عمومی خدادادی به تلّی از خاک، خواستار برخورد جدی با متجاوزین شد.
رئیس قوه قضاییه در نهایت با تحسین اقدام شجاعانه دولت در مسئله هدف‌مند کردن یارانه‌ها، از دولت خواست جریان هدف‌مند ساختن یارانه‌ها را به نحوی مدیریت کند که عموم مردم و خصوصاً افراد ضعیف جامعه، دچار آسیب نگردند.
آیت‌الله لاریجانی گفت:مردم خوب ما از هر حیث باید مورد اکرام و رعایت قرار گیرند. در راستای اقدام مهم دولت، حسب وظیفه‌ای که در قانون هدف‌مند کردن یارانه‌ها به عهده دادگستری‌ها گذاشته است، با ابلاغ رئیس قوه باید شعبی از دادسراها و دادگاه‌ها برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با مسائل هدف‌مندکردن یارانه‌ها اختصاص یابد.
این گزارش حاکی است؛ در گردهمایی یکر‌وزه مسئولان عالی قضایی و رؤسای کل دادگستری استان‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌ها پس از ارائه گزارش برخی مسئولان عالی قضایی، هر یک از رؤسای کل دادگستری و همچنین دادستان‌های مراکز استان‌ها به بیان نقطه نظرات و مشکلات و مسائل حوزه قضایی خود پرداختند و در هر مورد تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

نشریه ماوی

برچسب ها : عدالت , حقوقی , دادگستری , حد , کیفرخواست , حق , قانون , ابلاغ , مستقل , دفاع , تجاوز , دغدغه , حمایت , احکام , قانونی , نفع , قرار داد , مسلحانه , خصوصی , اهمیت , حقوقی و قضایی , سیاست , حقیقی , تخریب , قضا , اقتصادی , قرار , دستگاه قضا , دولت , مادی , تصرف عدوانی , اشخاص حقیقی , تصرف , توهین , جرائم , قضایی , رئیس , دین , احترام , اسلامی , قضات , سیاسی , افزایش , اعتبار , دستگاه , پرونده , مفاسد , ثروت , کشور , مردم , مدیریت , مضاعف , تشریفات , اظهار , رأی , روابط , جایگاه , علیه , عمومی , اجرا , حیثیت , عالی , پذیرش , رسیدگی , منابع , کار , نقد , قوه , لاریجانی , اجتماعی , ادامه , کامل , حوزه , کننده , مبارزه , صادره , طبیعی , خاص , نظرات , امکان , منافع , نظارت , شخصی , خدمات , ما , توجه , سرعت , جلسه , عدوانی , امور , اشخاص , رعایت , کارکنان , اداره

صفحه اصلي
سوالات حقوقي كاربران
گالري تصاویر
برنامه هفتگي
سايت هاي مرتبط
امور موکلین
مشاوره تلفنی
قبول کلیه دعاوی حقوقی
مقالات
اخبار حقوقی.صنفی.تحلیلی
هشدارهای انتظامی
یادداشت های مدیر سایت
ایمیل :info@shkhosravipour.com
تبلیغات
مرکز دانلود
اخبار سیاسی واجتماعی و حقوقی و حوادث
بیوگرافی
در باره
سامانه پیام کوتاه مدیر
سایت های مرتبط
/شاپور خسروی پورسایت وکالت ایران
اانجمن و پاسخ به سوالات حقوقی
سایت کانون وکلای دادگستری مرکز
سایت اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران
سایت قوانین
سایت حقوقی امور مجلس
سایت کرم حسین یاری وکیل دادگستری
سایت شرکت نرم افزاری چاپ وتبلیغات فاسافت
نرم افزار طراحی و چاپ خودکار فورم و اسناد
مرکز دانلود
ورود به مرکز دانلود سایت
تقویم شمسی


##################

پخس موسیقی دلخواه شما

ما را محبوب گوگل کنید